Nikola Tesla


Pred polazak za Budimpeštu sa recepcije hotela pozvašeme da sidjem u hol.Imam visoku posetu.Sidjoh.Tamo dva čoveka u otmenim odelima.Pomislih: Neki poslovni Francuzi.Ali oni se predstaviše drugačije:
-Gospodine Tesla, dolazimo od njegovog veličanstva nemačkog cara I carice s molbom da vaše londonsko I parisko predavanje ponovite pred njihovim veličanstvima.Njihova veličanstva bila bi sretna da mogu da vide vaše izume.
Po izrazu lica te gospode dalo se primetitida oni nikako ne očekuju moje odbijanje, misleći da takvu čast niko ne bi mogao odbiti.Medjutim, nisam se dvoumio ni jednog trenutka:
Zahvaljujem se njihovim carskim veličanstvima,ali moram da odbijem poziv vaseg cara I carice, jer je moj put u Evropu strogo isplaniran I popunjen.Moram izmedju ostalog posetiti moju majku.
Gospoda se zabezeknuše a jedan od njih,stariji po činu, uzvrati:
Ali gospodine, jeste li nas razumeli? Vas zove nemački carski dvor licno car Vilhelm.Nadam se da shvatate kakva je to čast I u izvesnom smislu, nešto što se ne može odbiti, mucao je visoki dvorjanin.
Sve dobro razumem, ali vas molim da I vi razumete mene.Nemam vremena za vašeg cara jer moram da posetim majku…Možda drugom prilikom.
Gospodu obuhvati bledilo.Stajao sam pred njima nepomičan I čvrst, da ne bi pomislili da se kolebam.Pošto odoše, vratih se u sobu razmišljajući o onome šta sam učinio.Uzšetao sam se po sobi I govorio: Dobro si učinio! Neka taj protivnik Slovena I Srba zna da mu ja neću doći na poklonjenje, kao ni jedan drugi rodoljub…Misliš li care da ti praštamo ono što činite sa nama vekovima držeći nas na ropskom lancu graničara I soldata koji ginu po evropskim ratištima za interese nemačkog carstva…Ali nećete jos dugo! Bude se moćna slovenska plemena…Nećemo vam vraćati milo za drago, ali ćemo vas odlučno stresti sa naših ledja zauvek.
Bezvremeni Nikola Tesla
Odlomak iz knjige Gospodar Munja

Коментари

Популарни постови